Kişinin taşınmaz mallarını vakfetmesi caiz midir?
Kişinin taşınmaz mallarını vakfetmesi caiz midir?
Ziyaretçi
Miras Ve Vasiyet
Kişi kendi miras payını başkasına verebilir mi? Akrabalık ilişkilerini kesecek bir vasiyet uygulanabilir mi? Kişinin taşınmaz mallarını vakfetmesi caiz midir?
Kişinin Taşınmaz Mallarını Vakfetmesi Caiz Midir?
Kişi sağlığında malları üzerinde dilediği gibi tasarrufta bulunma. Yalnız yapılan vakfın caiz olması için, vakfeden kişinin akıllı ve ergenlik.
Estetik Ameliyatlar Dinen Caiz Midir?
Adak kurbanı sünnet düğününde ikram edilebilir mi? Müziğin dindeki yeri nedir? Kişinin taşınmaz mallarını vakfetmesi caiz midir? sorularına.
İskenderpaşa Vakıflar Ve Vakfetmekle İlgili Konular
Vakıf edilen malın satılması ve satın alınmasının caiz olmadığında ittifak vardır. Şayet herhangi bir sebebden dolayı birisinin elinde vakıf malı bulunsa mümkün ise olan bir şeye, mesela herhangi bir şahsın; Zeyd üzerine vakfetmek sahih midir?. SORU: Birkaç kişi bir araya gelerek halktan topladıkları paralarla kendi .
Vakıf Ve Sünnetteki Yeri
Kişi kendisi için vakıf yapabilir mi? Yani vakfetmek istediği taşınır veya taşınmaz malı kendisi için ıkfedip gelirini yine kendi ihtiyacına sarfedebilir mi? a Kişinin kendi nefsine vakfetmesi caiz ve sahihtir, çünkü bir lamın Hz. Peygamber e.
Son Etiketlenen Sorular Caiz
Göz değmesine karşı nazar boncuğu takmak caiz midir? Cemerata abdestsiz taş atmak caiz midir? Kişinin taşınmaz mallarını vakfetmesi caiz midir? 7, Mart.
Osmanlı Hukukunda Vakıf Malları Ve Kitap Vakfı Osmanlı Medeniyeti
Menkul mallar, te bîd şartı ile vakfedildiği taktirde, bunun da çaresi, hükmen vakfın konusu olan. Vakfedilmesi caiz olmadığı halde, bir menkulün örf ve adetin sevkiyle Kitap vakfı ve ağaç-bina vakfı bu esasa göre mi caizdir?.. olacaktır, ilave ederseniz çok faydalanır her osmanlıca öğrenmeye çalışan kişi, ben de dahil.
Cuma Sohbetleri – 28 Kasım 2014
Adak kurbanı sünnet düğününde ikram edilebilir mi? Müziğin dindeki yeri nedir? Kişinin taşınmaz mallarını vakfetmesi caiz midir? sorularına.
Prof. Dr. Osman Eskicioglu
. Vakfi l Menkul-i ve d Derahim Taşınabilir Malların ve Para Vakıflarının Caiz Olmadığı Ebussuud, parayı bu menkul mallara benzeterek para vakfının da caiz bir kimsenin bu bin dinar paranın kazancından bir şey yemeye hakkı var mıdır? c Özellikle vakfeden kişi, pişman olup dönmek istediği durumlarda, hakim.
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Kişi sağlığında malları üzerinde dilediği gibi tasarrufta bulunma hakkına sahiptir. Mallarını yoksullara veya hayır kurumlarına bağışlayabilir. Yalnız yapılan vakfın caiz olması için, vakfeden kişinin akıllı ve ergenlik çağına erişmiş olması ve vakfın ebedi olması gerekir.
Hz. Peygamber (s.a.s.), Fedek ve Hayber arazilerindeki hisselerini müslümanların yararına vakfetmiştir (Buhari, Vesaya, 1; Feraiz, 3).
İbn Ömer’den rivayet edildiğine göre; Hz. Ömer’in payına Hayber’den bir arazi isabet etmiş, Hz. Ömer (r.a.) de Hz. Peygamber (s.a.s.)’e: "Ya Rasulallah, Hayber’den elime öyle bir toprak parçası geçti ki şimdiye kadar bundan daha değerli bir mala sahip olmamıştım. Bana neyi tavsiye buyurursunuz? " demişti. Hz. Peygamber (s.a.s.) de; "İstersen aslını (kendine) bırakır, menfaatini tasadduk edersin." buyurdu. Bunun üzerine Hz. Ömer, satılmamak, hibe edilmemek, mirasçılara intikal etmemek üzere; fakirler, akraba, köleler, misafirler ve yolcular için tasadduk etti. Onu idare edenin mülküne bir şey geçirmeksizin, normal ölçüler içinde yemesi ve yedirmesinin serbest olduğunu belirtti (Buhari, Vesaya, 28-29, 32). Hz. Osman da Medine’deki Rume kuyusunu satın alıp bütün müslümanların yararına tahsis etmiştir (Tirmizi, Menakib, 19; Nesai, Cihad, 44).
Ancak kişi malını vakfederken, mirasçıların mağdur olmamasına dikkat etmesi uygun olur.bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıKişi sağlığında malları üzerinde dilediği gibi tasarrufta bulunma hakkına sahiptir. Mallarını yoksullara veya hayır kurumlarına bağışlayabilir. Yalnız yapılan vakfın caiz olması için, vakfeden kişinin akıllı ve ergenlik çağına erişmiş olması ve vakfın ebedi olması gerekir.
Hz. Peygamber (s.a.s.), Fedek ve Hayber arazilerindeki hisselerini müslümanların yararına vakfetmiştir (Buhari, Vesaya, 1; Feraiz, 3).
İbn Ömer’den rivayet edildiğine göre; Hz. Ömer’in payına Hayber’den bir arazi isabet etmiş, Hz. Ömer (r.a.) de Hz. Peygamber (s.a.s.)’e: "Ya Rasulallah, Hayber’den elime öyle bir toprak parçası geçti ki şimdiye kadar bundan daha değerli bir mala sahip olmamıştım. Bana neyi tavsiye buyurursunuz? " demişti. Hz. Peygamber (s.a.s.) de; "İstersen aslını (kendine) bırakır, menfaatini tasadduk edersin." buyurdu. Bunun üzerine Hz. Ömer, satılmamak, hibe edilmemek, mirasçılara intikal etmemek üzere; fakirler, akraba, köleler, misafirler ve yolcular için tasadduk etti. Onu idare edenin mülküne bir şey geçirmeksizin, normal ölçüler içinde yemesi ve yedirmesinin serbest olduğunu belirtti (Buhari, Vesaya, 28-29, 32). Hz. Osman da Medine’deki Rume kuyusunu satın alıp bütün müslümanların yararına tahsis etmiştir (Tirmizi, Menakib, 19; Nesai, Cihad, 44).
Ancak kişi malını vakfederken, mirasçıların mağdur olmamasına dikkat etmesi uygun olur.14 Şubat 2015 - 08:10:58
Son Sorular:
2610 Gün 2 Saat 56 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
3179 Gün 17 Saat 8 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3210 Gün 7 Saat 49 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3220 Gün 5 Saat 31 dk. önce soruldu
cansu sordu
3224 Gün 0 Saat 50 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3231 Gün 23 Saat 55 dk. önce soruldu
emre sordu
3235 Gün 1 Saat 41 dk. önce soruldu
berkay sordu
3238 Gün 19 Saat 59 dk. önce soruldu
ali sordu
3241 Gün 3 Saat 40 dk. önce soruldu
canan sordu
3241 Gün 10 Saat 10 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3245 Gün 19 Saat 52 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3253 Gün 3 Saat 5 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3257 Gün 23 Saat 46 dk. önce soruldu
hakan sordu
3262 Gün 0 Saat 22 dk. önce soruldu
arda sordu
3263 Gün 21 Saat 44 dk. önce soruldu
Kerem sordu