Vakit namazlarıyla birlikte kılınan sünnetleri terk etmenin mahzuru var mıdır?
Vakit namazlarıyla birlikte kılınan sünnetleri terk etmenin mahzuru var mıdır?
Ziyaretçi
Din İşleri Yüksek Kurulu Dini Sorular
NAMAZ
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Vakit namazlarıyla birlikte kılınan düzenli (revatip) sünnetler imkanlar ölçüsünde kılınmalıdır. Hz. Peygamber bir hadis-i şerifinde: "Kulun kıyamet günü ilk hesaba çekileceği konu, farz namazlardır. Eğer bu tamamsa işi kolaylaşmıştır. Aksi halde, ‘Bakın bakalım, nafileden bir şeyi var mı? ‘ denir. Nafile ile farz eksikleri tamamlanır." buyurmuştur (Tirmizi, Salat, 188; Ebu Davud, Salat, 145).
Farz namazların öncesinde ve sonrasında kılınan revatip sünnetler, müekked ve gayr-i müekked sünnetler olmak üzere iki kısımdır. Mükekked sünnet, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in kılmaya devam ettiği fakat bağlayıcı olmadığını göstermek amacıyla bazen terk ettiği; gayri müekked sünnet ise bazen kıldığı, bazen de terk ettiği sünnet demektir. Gayri müekked sünnetlere müstehap da denilmektedir. Müekked sünnetleri mazeret olmadan terk etmek doğru değildir. Mazeretsiz terk edilmeleri, ‘isaet’ yani yanlış ve kusurlu bir davranış olur; azap gerektirmese de ahirette kınanmayı gerektirir. Gayr-i müekked sünnetler ise mazeret olmadan da bazen terk edilebilirler. Bunları terk etmek kınanmayı gerektirmez (İbn Abidin, Reddü’l-muhtar, Riyad, 1423/2003, I, 218-221; II, 451-453).
bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıVakit namazlarıyla birlikte kılınan düzenli (revatip) sünnetler imkanlar ölçüsünde kılınmalıdır. Hz. Peygamber bir hadis-i şerifinde: "Kulun kıyamet günü ilk hesaba çekileceği konu, farz namazlardır. Eğer bu tamamsa işi kolaylaşmıştır. Aksi halde, ‘Bakın bakalım, nafileden bir şeyi var mı? ‘ denir. Nafile ile farz eksikleri tamamlanır." buyurmuştur (Tirmizi, Salat, 188; Ebu Davud, Salat, 145).
Farz namazların öncesinde ve sonrasında kılınan revatip sünnetler, müekked ve gayr-i müekked sünnetler olmak üzere iki kısımdır. Mükekked sünnet, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in kılmaya devam ettiği fakat bağlayıcı olmadığını göstermek amacıyla bazen terk ettiği; gayri müekked sünnet ise bazen kıldığı, bazen de terk ettiği sünnet demektir. Gayri müekked sünnetlere müstehap da denilmektedir. Müekked sünnetleri mazeret olmadan terk etmek doğru değildir. Mazeretsiz terk edilmeleri, ‘isaet’ yani yanlış ve kusurlu bir davranış olur; azap gerektirmese de ahirette kınanmayı gerektirir. Gayr-i müekked sünnetler ise mazeret olmadan da bazen terk edilebilirler. Bunları terk etmek kınanmayı gerektirmez (İbn Abidin, Reddü’l-muhtar, Riyad, 1423/2003, I, 218-221; II, 451-453).
14 Şubat 2015 - 08:08:03
Son Sorular:
2660 Gün 20 Saat 19 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
3230 Gün 10 Saat 30 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3261 Gün 1 Saat 12 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3270 Gün 22 Saat 54 dk. önce soruldu
cansu sordu
3274 Gün 18 Saat 12 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3282 Gün 17 Saat 18 dk. önce soruldu
emre sordu
3285 Gün 19 Saat 4 dk. önce soruldu
berkay sordu
3289 Gün 13 Saat 22 dk. önce soruldu
ali sordu
3291 Gün 21 Saat 3 dk. önce soruldu
canan sordu
3292 Gün 3 Saat 33 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3296 Gün 13 Saat 15 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3303 Gün 20 Saat 28 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3308 Gün 17 Saat 9 dk. önce soruldu
hakan sordu
3312 Gün 17 Saat 45 dk. önce soruldu
arda sordu
3314 Gün 15 Saat 6 dk. önce soruldu
Kerem sordu