Kişinin bir borca kefil olması karşılığında ücret alması caiz midir?
Kişinin bir borca kefil olması karşılığında ücret alması caiz midir?
Ziyaretçi
Diyanet Açıkladı; Ücret Karşılığı Kefil Olmak Caiz Değil
Bir vatandaşın Kişinin bir borca kefil olması karşılığında ücret alması caiz midir? sorusunu cevaplandıran Din İşleri Yüksek Kurulu, kefalet.
Din İşleri Yüksek Kurulu Dini Sorular
TİCARÎ HAYAT
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Kefalet akdi, teberru niteliğinde olup sevap kazanma maksadı ile yapılır. Dolayısıyla, yardımlaşma niteliği taşıyan kefalet akdi, sırf Allah rızası için ve dünyevi bir karşılık beklemeksizin yapılmalıdır. Kur’an-ı Kerim’de (Maide, 5/2; Rahman, 55/60) ve hadis-i şeriflerde (Müslim, Zikir, 11) yardımlaşma teşvik edilmiştir.
Buna göre kefilin, kefalet akdine karşılık ücret almayı şart koşması caiz değildir. Zira ücret almak, yardımlaşma maksadına aykırıdır. Ayrıca gerektiğinde asıl borçlunun borcunu ödeyeceği için ona borç veren konumunda olan kefil, ücret alması halinde faizli işlemde bulunmuş olur (Taberi, İhtilafu’l-Fukaha, Daru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 193-194; İbnü’l- Hümam, Fethu’l-Kadir, Beyrut, ts. , VII, 186; Dusuki, Haşiyetu Şerhi’l-Kebir, Beyrut, ts. , III, 77).
Ancak günümüzdeki bazı ilim adamları ücretsiz kefil bulunmaması halinde, zaruret veya ihtiyaç sebebiyle maslahata binaen borçlunun ücret karşılığı kefalet akdi yapmasının caiz olacağı kanaatindedirler (I. Uluslararası İslam Ticaret Hukukunun Günümüzdeki Meseleleri Kongresi, Konya, 1997, 258; Hamdi Döndüren, Ticaret ve İktisat İlmihali, 518-519; Yunus Apaydın, "Kefalet" DİA, XXV, 177).bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıKefalet akdi, teberru niteliğinde olup sevap kazanma maksadı ile yapılır. Dolayısıyla, yardımlaşma niteliği taşıyan kefalet akdi, sırf Allah rızası için ve dünyevi bir karşılık beklemeksizin yapılmalıdır. Kur’an-ı Kerim’de (Maide, 5/2; Rahman, 55/60) ve hadis-i şeriflerde (Müslim, Zikir, 11) yardımlaşma teşvik edilmiştir.
Buna göre kefilin, kefalet akdine karşılık ücret almayı şart koşması caiz değildir. Zira ücret almak, yardımlaşma maksadına aykırıdır. Ayrıca gerektiğinde asıl borçlunun borcunu ödeyeceği için ona borç veren konumunda olan kefil, ücret alması halinde faizli işlemde bulunmuş olur (Taberi, İhtilafu’l-Fukaha, Daru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 193-194; İbnü’l- Hümam, Fethu’l-Kadir, Beyrut, ts. , VII, 186; Dusuki, Haşiyetu Şerhi’l-Kebir, Beyrut, ts. , III, 77).
Ancak günümüzdeki bazı ilim adamları ücretsiz kefil bulunmaması halinde, zaruret veya ihtiyaç sebebiyle maslahata binaen borçlunun ücret karşılığı kefalet akdi yapmasının caiz olacağı kanaatindedirler (I. Uluslararası İslam Ticaret Hukukunun Günümüzdeki Meseleleri Kongresi, Konya, 1997, 258; Hamdi Döndüren, Ticaret ve İktisat İlmihali, 518-519; Yunus Apaydın, "Kefalet" DİA, XXV, 177).14 Şubat 2015 - 08:08:06
Son Sorular:
2666 Gün 11 Saat 58 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
3236 Gün 2 Saat 9 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3266 Gün 16 Saat 51 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3276 Gün 14 Saat 32 dk. önce soruldu
cansu sordu
3280 Gün 9 Saat 51 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3288 Gün 8 Saat 57 dk. önce soruldu
emre sordu
3291 Gün 10 Saat 42 dk. önce soruldu
berkay sordu
3295 Gün 5 Saat 0 dk. önce soruldu
ali sordu
3297 Gün 12 Saat 42 dk. önce soruldu
canan sordu
3297 Gün 19 Saat 11 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3302 Gün 4 Saat 54 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3309 Gün 12 Saat 7 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3314 Gün 8 Saat 48 dk. önce soruldu
hakan sordu
3318 Gün 9 Saat 23 dk. önce soruldu
arda sordu
3320 Gün 6 Saat 45 dk. önce soruldu
Kerem sordu