Allah’ın bir olması ne demektir?
Allah’ın bir olması ne demektir?
Ziyaretçi
Allah'ın Sıfatları
Her Müslümanın, Allah ın bütün kemal sıfatlarına sahip, noksan sıfatların hepsinden de uzak olduğuna inanması. Vahdaniyet, Allah ın bir olması demektir.
Allah'a İman Nedir? Allah'ın Bir Oluşu Ne Demektir?
İman, insanın bir anne ve babası olduğunu bilmesi gibi bir yaratıcısı olduğunu kavradıktan sonra Allah ın c.c. bu dünya yaşamında kendisini.
Allah'ın Sıfatları Nelerdir?
Vahdaniyet, Allah ın bir olması demektir. Vahdaniyet, Allah Eş arilere göre ise: Allah ın tekvin sıfatı diye ayrı, müstakil bir sıfatı yoktur. Tekvin.
Allah´ın Zatî Sıfatları Ve Yaratma Sıfatı
Fakat Allah ın var oluşu bir zarûrettir. Yani Allah Vacibü l-Vücuddur.2 2 Kıdem: Kıdem, Allah ın varlığının başlangıcı olmaması, yani ezelî olması demektir.3
Allah'ın Varlığı Zatının İcabıdır Sözü Ne Demektir? Allah
ALLAH ın varlığı zatının icabıdır demek, Allah ın varlığının dışarıdan Yani, varlığı kendinden olup ve başka bir varlığa muhtaç olmadan,.
İzin Ve Müsaade Asla Yok. Allah'ın Cc. İzniyle Ne Demektir?
Türkçe anlayışımızda, Allah ın CC. izniyle demek;. Allah ın CC. bize MÜSAADE etmesiyle olarak tanımlanır. Böyle bir anlayış ve itikad tamamen gizli şirktir.
Allah'ın Sıfatları
Her ne kadar isimlendirmede bir benzerlik varsa da Allah ın ilmi, iradesi, hayatı ve fiillerinde bir ve tek olması, eşi, benzeri ve ortağının bulunmaması demektir.
Allah'ın Birliğini İspat
Sual: Allahü teala bir olduğunu Kur an-ı kerimde bildirmiş midir?. Sonsuz öncelerde yoktan var olmak demek, ilk yani başlangıç olan bir varlık yok demektir .
Allah Birdir Üç Olamaz! Gülcan Çalışkana Cevap
Hristiyanlar Allah üçtür DEMEZLER! Allah Birdir ama kendini üç kişilik olarak insanlığa vahyetmiştir. Ayrıca Allah ın doğrulmadığı konusunda hem fikiriz çünkü .
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
İslam inancına göre Allah birdir ve tektir. Bu bir oluş, sayı yönüyle bir "bir"lik değildir. Çünkü sayı bölünebilir ve katlanabilir. Allah böyle olmaktan yücedir. O’nun bir oluşu, zatında, sıfatlarında, isimlerinde ve fiillerinde, rab oluşunda ve hakimiyetinde eşi ve benzeri olmayışı yönündendir. Onun birliği, varlığının zorunlu olup yokluğu düşünülemeyen tek varlık olmasını ifade eder. İhlas suresinde Allah’ın bir olduğu, hiçbir şeye muhtaç olmadığı, doğurmadığı ve doğurulmadığı, O’nun hiçbir denginin bulunmadığı ifade edilir. Kafirun suresinde de ibadetin ancak Allah’a yapılacağı, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in, kafirlerin taptıklarına önceden tapmadığı gibi, sonra da tapmayacağı ısrarla vurgulanmaktadır.
Evrenin onca büyüklüğüne rağmen tam bir uyum ve ahenk içinde varlığını sürdürmesi Yaratıcı’sının bir olduğunu açıkça göstermektedir.
Kur’an-ı Kerim’in pek çok suresinde Allah’ın birliğini, eşi ve benzerinin bulunmadığını vurgulayan pek çok ayet vardır: "Allah hiçbir çocuk edinmemiştir. Onunla birlikte başka hiçbir ilah yoktur. Öyle olsaydı her ilah kendi yarattığını alır götürür ve mutlaka birbirlerine üstün gelmeye çalışırlardı. Gaybı da, görülen alemi de bilen Allah, onların yakıştırdığı nitelemelerden uzaktır. Onların koştukları ortaklardan çok yücedir." (Mü’minun 23/91-92), "Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilahlar olsaydı kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki, Arş’ın Rabbi Allah onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir." (Enbiya 21/22)bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir Kullanıcıİslam inancına göre Allah birdir ve tektir. Bu bir oluş, sayı yönüyle bir "bir"lik değildir. Çünkü sayı bölünebilir ve katlanabilir. Allah böyle olmaktan yücedir. O’nun bir oluşu, zatında, sıfatlarında, isimlerinde ve fiillerinde, rab oluşunda ve hakimiyetinde eşi ve benzeri olmayışı yönündendir. Onun birliği, varlığının zorunlu olup yokluğu düşünülemeyen tek varlık olmasını ifade eder. İhlas suresinde Allah’ın bir olduğu, hiçbir şeye muhtaç olmadığı, doğurmadığı ve doğurulmadığı, O’nun hiçbir denginin bulunmadığı ifade edilir. Kafirun suresinde de ibadetin ancak Allah’a yapılacağı, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in, kafirlerin taptıklarına önceden tapmadığı gibi, sonra da tapmayacağı ısrarla vurgulanmaktadır.
Evrenin onca büyüklüğüne rağmen tam bir uyum ve ahenk içinde varlığını sürdürmesi Yaratıcı’sının bir olduğunu açıkça göstermektedir.
Kur’an-ı Kerim’in pek çok suresinde Allah’ın birliğini, eşi ve benzerinin bulunmadığını vurgulayan pek çok ayet vardır: "Allah hiçbir çocuk edinmemiştir. Onunla birlikte başka hiçbir ilah yoktur. Öyle olsaydı her ilah kendi yarattığını alır götürür ve mutlaka birbirlerine üstün gelmeye çalışırlardı. Gaybı da, görülen alemi de bilen Allah, onların yakıştırdığı nitelemelerden uzaktır. Onların koştukları ortaklardan çok yücedir." (Mü’minun 23/91-92), "Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilahlar olsaydı kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki, Arş’ın Rabbi Allah onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir." (Enbiya 21/22)14 Şubat 2015 - 08:10:53
Son Sorular:
2610 Gün 3 Saat 6 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
3179 Gün 17 Saat 17 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3210 Gün 7 Saat 59 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3220 Gün 5 Saat 40 dk. önce soruldu
cansu sordu
3224 Gün 0 Saat 59 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3232 Gün 0 Saat 5 dk. önce soruldu
emre sordu
3235 Gün 1 Saat 51 dk. önce soruldu
berkay sordu
3238 Gün 20 Saat 9 dk. önce soruldu
ali sordu
3241 Gün 3 Saat 50 dk. önce soruldu
canan sordu
3241 Gün 10 Saat 20 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3245 Gün 20 Saat 2 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3253 Gün 3 Saat 15 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3257 Gün 23 Saat 56 dk. önce soruldu
hakan sordu
3262 Gün 0 Saat 32 dk. önce soruldu
arda sordu
3263 Gün 21 Saat 53 dk. önce soruldu
Kerem sordu