Kaza namazı kılındıktan sonra namazı kazaya bırakma günahı affolur mu?
Vaktinde kılınmayan namaz daha sonra kaza edildiğinde, namazı kazaya bırakma günahı da affedilmiş olur mu? Yoksa sadece namaz borcu mu ödenmiş olur?
Ziyaretçi
Kaza Namazlarıyla İlgili Çeşitli Sorular
Sual: Cemaati beklerken kaza namazı kılınır mı yoksa farzı kılıp sonra mı kaza kılmalı? CEVAP Namazı kazaya bırakmak büyük günahtır.. Kaza edince, yalnız namazı kılmamak günahı affolur. Kaza Öbür vakitte kılınca kaza olmuyor mu?
Kaza Namazı Bahsi
Bu büyük günahın affolması için, bu farzı hemen kaza etmek lazımdır. Kazayı Bir namaz, cem edilerek kılınma imkanı da yoksa, ancak şu özürlerle kazaya bırakılabilir: Böyle bir özür olmadan namazı kazaya bırakmak haramdır, büyük günahtır. Sual: Her vakit namazın arkasından, sonra kaza kılmak uygun mudur?
Kaza Namazları İle İlgili Çeşitli Soru Ve Cevablar
Sual: Cemaati beklerken kaza namazı kılınır mı yoksa farzı kılıp sonra mı kaza kılmalı? CEVAP Cemaate Namazı kazaya bırakmak büyük günahtır. İşlenmiş bir günahı. Yahut zekat parası ile yol, köprü, çeşme, cami yaptırsak mahzuru olur mu? Kaza namazı Kaza edince, yalnız namazı kılmamak günahı affolur. Kaza.
Bir Namazı Vakti Çıkınca [Kaza Olarak] Kılan 80 Hukbe Cehennemde
Namaz, beden ile yapılan bir ibadet olduğundan, başkası yerine kılınamaz. Herkesin. kendisinin Farz ve vacib olan namazı, vakti geçtikten sonra kılmağa Kaza etmek denir. Farz namazı özrü olmadan, vakti geçtikten sonra kılmak, ya nî kazaya bırakmak haramdır.. Kaza edince, yalnız namazı kılmamak günahı affolur.
Kaza Namazları
Kaza Namazı Kılınması şart mıdır? Farzı Farz namazları kazaya bırakmak büyük günahtır. Kaza ettikten sonra, ayrıca tevbe veya haccetmek de gerekir. Kaza edince, yalnız namazı kılmamak günahı affolur. soruldu ki, kaza namazı olan kimse, sünnetleri kılarken kazaya niyet ederek kılsa, sünnetleri terk etmiş olur mu?
Kaza Namazları İmam
Namaz vakti içinde nekadar geç kılınırsa sevabı o kadar azalır [Mektübat/266] Kaza etdikden sonra, ayrıca tevbe veya hac etmek de lazımdır. Kaza Namazları özürsüz, kazaya bırakmak çok büyük günah olduğu gibi, Kaza edince, yalnız namazı kılmamak günahı affolur.. Sen nemazı öyle bil ki, mü minin mi racıdır!
Namazla İlgili Sual Cevaplar
Sual: Sünnetlerin terki küçük günahtır, ısrar edilirse büyük günah olur ne demektir? CEVAP Sual: Namaz kılınan odada kadın bulunursa, mahzuru olur mu? CEVAP Vakti çıktıktan sonra kılınmış ise, kaza olur. Evet, kılması gerekir; çünkü kazaya bırakma günahı, mekruh olarak kılmak günahından daha büyüktür.
Namaz Hangi Özürle Kazaya Kalabilir
Sual: Namaz, hangi özürle kazaya bırakılabilir ve kazası olan nafile kılabilir mi? Böyle bir özür olmadan namazı kazaya bırakmak haramdır, büyük günahtır. sünnetleri kılarken kazaya niyet ederek kılsa, sünnetleri terk etmiş olur mu?. Bunlar nafile niyetiyle kılınır. Kaza edince, yalnız namazı kılmamak günahı affolur.
Namaz Nasıl Kılınır? Namaz Kılmayan Nasıl Ölür?
Namaz kılmayanın yaptığı iyi işler kabul olur mu? CEVAP. Namazı, kazaya bırakmak büyük günah olduğu gibi, kazasını geciktirmek de büyük günahtır. Bu büyük günah, kaza kılacak kadar zaman geçince, bir misli artar. Kaza. Sual: Yetişilemezse, yatsının ilk sünneti, farzdan sonra kılınır mı? CEVAP
Kaza Namazı Nasıl Kılınır?
Farz ve vacib olan namazı, vakti geçtikten sonra kılmağa «Kaza» etmek denir. Bir günlük Bu iki sebeple farzları kazaya bırakmak, uyku ve unutmak sebebi ile kaçırmak günah olmaz. Kaza edince, yalnız namazı kılmamak günahı affolur.
Cevap Gönder:
Misafir Kullanıcı tarafından yazılan
Günlük işler, sanat ve meslekler, aile fertlerinin geçimini sağlamak için yapılan çalışma ve yolculuklar namazın geriye bırakılması için özür sayılmaz. Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyrulur: "Öyle erkekler vardır ki, onları ne bir ticaret, ne bir alış-veriş, Allah’ı anmaktan, namazı dosdoğru kılmaktan ve zekat vermekten alıkoyamaz. Onlar, dehşetinden kalplerin ve gözlerin ters döneceği günden korkarlar" (en-Nur, 24/37).
Unutmak, uyuyakalmak gibi meşru mazeret olmaksızın namazı kazaya bırakmak büyük günahtır. Hangi şekilde olursa olsun vaktinde kılınmayan namazların mutlaka kaza edilmesi gerekir. Meşru mazerete dayalı olarak namazını vaktinde kılamayan kimse bundan bir sorumluluk altına girmediği gibi o namazı kaza etmekle borcundan da kurtulur. Peygamber Efendimiz, "Her kim bir namazı unutur veya ondan gaflet edip uyuya kalırsa, onu hatırladığında hemen kılsın. Onun bundan başka kefareti yoktur…" (Malik, Muvatta, II, 19, (35); Buhari, Mevakitu’s-Salati, 35) buyurmuştur.
İhmal ve tembellik sebebi ile namazı vaktinde kılmayan kimse bu namazı kaza etmekle namaz borcundan kurtulur. Namazı ertelemiş olmanın vebalinden kurtulmak için kişinin tövbe etmesi gerekir (İbn Nüceym, el-Bahru’r-raik, II, 85; Kurtubi, el-Cami’ li ahkami’l-Kur’an, XI, 178).
İbn Hazm ve diğer bazı bilginler tembellik ve ihmal yüzünden bilerek namazın kılınmaması durumunda, kaza etmenin kişiyi vebalden kurtarmayacağı kanaatine varmışlar ve namazı bilerek vaktinde kılmayanların, önce tövbe ve istiğfar etmeleri gerektiğini belirtmişlerdir (İbn Hazm, el-Muhalla, II, 235).bu yoruma cevap yazıyorsunuz...
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıGünlük işler, sanat ve meslekler, aile fertlerinin geçimini sağlamak için yapılan çalışma ve yolculuklar namazın geriye bırakılması için özür sayılmaz. Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyrulur: "Öyle erkekler vardır ki, onları ne bir ticaret, ne bir alış-veriş, Allah’ı anmaktan, namazı dosdoğru kılmaktan ve zekat vermekten alıkoyamaz. Onlar, dehşetinden kalplerin ve gözlerin ters döneceği günden korkarlar" (en-Nur, 24/37).
Unutmak, uyuyakalmak gibi meşru mazeret olmaksızın namazı kazaya bırakmak büyük günahtır. Hangi şekilde olursa olsun vaktinde kılınmayan namazların mutlaka kaza edilmesi gerekir. Meşru mazerete dayalı olarak namazını vaktinde kılamayan kimse bundan bir sorumluluk altına girmediği gibi o namazı kaza etmekle borcundan da kurtulur. Peygamber Efendimiz, "Her kim bir namazı unutur veya ondan gaflet edip uyuya kalırsa, onu hatırladığında hemen kılsın. Onun bundan başka kefareti yoktur…" (Malik, Muvatta, II, 19, (35); Buhari, Mevakitu’s-Salati, 35) buyurmuştur.
İhmal ve tembellik sebebi ile namazı vaktinde kılmayan kimse bu namazı kaza etmekle namaz borcundan kurtulur. Namazı ertelemiş olmanın vebalinden kurtulmak için kişinin tövbe etmesi gerekir (İbn Nüceym, el-Bahru’r-raik, II, 85; Kurtubi, el-Cami’ li ahkami’l-Kur’an, XI, 178).
İbn Hazm ve diğer bazı bilginler tembellik ve ihmal yüzünden bilerek namazın kılınmaması durumunda, kaza etmenin kişiyi vebalden kurtarmayacağı kanaatine varmışlar ve namazı bilerek vaktinde kılmayanların, önce tövbe ve istiğfar etmeleri gerektiğini belirtmişlerdir (İbn Hazm, el-Muhalla, II, 235).14 Şubat 2015 - 08:09:39
Misafir KullanıcıGünlük işler, sanat ve meslekler, aile fertlerinin geçimini sağlamak için yapılan çalışma ve yolculuklar namazın geriye bırakılması için özür sayılmaz. Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyrulur: "Öyle erkekler vardır ki, onları ne bir ticaret, ne bir alış-veriş, Allah’ı anmaktan, namazı dosdoğru kılmaktan ve zekat vermekten alıkoyamaz. Onlar, dehşetinden kalplerin ve gözlerin ters döneceği günden korkarlar" (en-Nur, 24/37).
Unutmak, uyuyakalmak gibi meşru mazeret olmaksızın namazı kazaya bırakmak büyük günahtır. Hangi şekilde olursa olsun vaktinde kılınmayan namazların mutlaka kaza edilmesi gerekir. Meşru mazerete dayalı olarak namazını vaktinde kılamayan kimse bundan bir sorumluluk altına girmediği gibi o namazı kaza etmekle borcundan da kurtulur. Peygamber Efendimiz, "Her kim bir namazı unutur veya ondan gaflet edip uyuya kalırsa, onu hatırladığında hemen kılsın. Onun bundan başka kefareti yoktur…" (Malik, Muvatta, II, 19, (35); Buhari, Mevakitu’s-Salati, 35) buyurmuştur.
İhmal ve tembellik sebebi ile namazı vaktinde kılmayan kimse bu namazı kaza etmekle namaz borcundan kurtulur. Namazı ertelemiş olmanın vebalinden kurtulmak için kişinin tövbe etmesi gerekir (İbn Nüceym, el-Bahru’r-raik, II, 85; Kurtubi, el-Cami’ li ahkami’l-Kur’an, XI, 178).
İbn Hazm ve diğer bazı bilginler tembellik ve ihmal yüzünden bilerek namazın kılınmaması durumunda, kaza etmenin kişiyi vebalden kurtarmayacağı kanaatine varmışlar ve namazı bilerek vaktinde kılmayanların, önce tövbe ve istiğfar etmeleri gerektiğini belirtmişlerdir (İbn Hazm, el-Muhalla, II, 235).14 Şubat 2015 - 08:09:39
Son Sorular:
2667 Gün 1 Saat 4 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
3236 Gün 15 Saat 16 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3267 Gün 5 Saat 57 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3277 Gün 3 Saat 39 dk. önce soruldu
cansu sordu
3280 Gün 22 Saat 58 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3288 Gün 22 Saat 3 dk. önce soruldu
emre sordu
3291 Gün 23 Saat 49 dk. önce soruldu
berkay sordu
3295 Gün 18 Saat 7 dk. önce soruldu
ali sordu
3298 Gün 1 Saat 48 dk. önce soruldu
canan sordu
3298 Gün 8 Saat 18 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3302 Gün 18 Saat 0 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3310 Gün 1 Saat 13 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3314 Gün 21 Saat 54 dk. önce soruldu
hakan sordu
3318 Gün 22 Saat 30 dk. önce soruldu
arda sordu
3320 Gün 19 Saat 51 dk. önce soruldu
Kerem sordu