Anne-baba sağlıklarında mallarını çocuklarına bağışlayabilirler mi?
Anne-baba sağlıklarında mallarını çocuklarına bağışlayabilirler mi?
Ziyaretçi
Anne Baba Sağlıklarında Mallarını Çocuklarına Bağışlayabilirler Mi
Miras konusu aileler arasında birçok sıkıntılara yol açabilmekte.Bu nedenle Anne , Baba sağlıklarında mallarını çocuklarına bağışlayabilirler mi?
Anne
Anne baba sağken mal paylaşımı İnsan, mülkiyetinde bulunan mal üzerinde dilediği gibi tasarruf hakkına sahip olduğundan, çocuklarından.
Anne
Anne-baba sağlıklarında mallarını çocuklarına bağışlayabilirler mi? Kendisine babası tarafından yapılan hibeyi kabul etmeyen kimsenin sorumluluğu var mıdır.
Standart Sorularda Ara
9 Babanın üzerinden haccın borcu düşer mi düşmez mi size göre? Kendi malı olduğu için de dilediği tasarrufu yapma hakkı vardır. Ayrıca annem kurbanını bizde kesiyor ayrı olarak ben kesersem. halde faydalanmadan çocuklarına ve ailesine faydalandırmadan bir vakfa bağışlamak doğru mudur?
Para Harcamadan Elde Edilen Hayvan Kurban Olur Mu?
2 Kalıcı dövme ile geçici dövmenin bu konudaki hükmü aynı mıdır?. Anne-baba sağlıklarında mallarını çocuklarına bağışlayabilirler mi?
Oruçlu İken Buruna Göze Damlatılan İlaç Orucu Bozar Mı?
Ana rahmindeki çocuk için kurban kesmek gerekir mi? Hz.Adem in çocukları Allah için kurban kesmişlerdi, ama birisinin niyeti halis gibi sosyal boyutlu malî ibadetlerde, daha belirgin olarak ortaya çıkmaktadır.. Kurbanını keser ve etini olduğu gibi bir şahsa, şahıslara, ya da kurumlara bağışlayabilir.
Kurban Kesmekle İlgili Sık Sorulan Sorular Ve Cevapları Nelerdir
Bunu kabul ettiniz mi ve bu hususta ağır ahdimi üzerinize aldınız mı? demişti.. Cevap: Bir uyanık 5 lira değerinde bir malı 15 liraya satıyor. Ancak bu salatü selam, sağlıklı bir yorum yapılması kaydıyla, güzel manaları olan.. olduğu kimseler de anne ve babası, dede ve ninesi, çocukları ve torunları, hanımı yiyemez.
Alo Fetva Hattı
3 Pek çok anne-baba, evlatlarını ayakları üzerinde durabilecek Bir babanın malını ölmeden önce çocukları arasında paylaştırması ya Mirasla ilgili dinî açıdan aklımıza en çok takılan Haram yollarla elde edilen miras kabul edilebilir mi? özellikle eğitim hizmeti veren hayır kurumlarına da bağışlayabilir.
Cevap Gönder:
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıKişi, mülkiyetinde bulunan mal üzerinde dilediği gibi tasarruf hakkına sahip olduğundan, çocuklarından birine bağışta bulunurken diğerlerinin muvafakatını almak zorunda değildir. Bununla birlikte, anne babanın çocuklarına karşı başlıca görevlerinden biri de aralarında herhangi bir ayırım yapmaksızın onlara karşı eşit muamelede bulunmaktır. Böyle bir davranış, onların görevi olduğu kadar çocuğun da tabii hakkıdır. Çocukların kız-erkek, büyük-küçük olması sonucu değiştirmez. Hz. Peygamber (s.a.s.), "Allah’a karşı sorumluluk bilinci içinde olun ve çocuklarınız arasında adaletli davranın." (Buhari, Hibe, 12-13; Müslim, Hibat, 13) buyurmuştur. Ayrıca bir başka rivayette belirtildiğine göre, sahabeden Beşir b. Sa’d, oğlu Nu’man’a bir hibede bulunmak ve Hz. Peygamber’i (s.a.s.) de buna şahit tutmak istemişti. Ancak Hz. Peygamber (s.a.s.); "Öteki çocuklarına da bir şey bağışladın mı? " diye sormuş, hayır, cevabını alınca da, "Allah’tan korkun ve çocuklarınız arasında adaletli davranın." (Buhari, Hibe, 12-13; Müslim, Hibat, 9-19) buyurmuştur.
Buna göre anne-baba, çocuklarına bağışta bulunurken eşitliğe riayet etmelidir. Çocuklardan biri veya bir kısmının, tedavisi imkansız bir hastalığa yakalanması, engelli olması, büyük bir borç yükü altında bulunması, ailesi kalabalık olup geçim sıkıntısı çekmesi, ilmi faaliyetlerde bulunup da ihtiyaç içinde olması gibi sebeplerle bazılarının ötekilerden daha muhtaç durumda olmaları halinde, kendilerine ihtiyaçları oranında fazla verilebilir. Şu kadar var ki, mümkün olduğu takdirde bu konuda diğer çocukların da rızalarının alınması daha uygun olur. Bütün bunlara rağmen, doğru olmamakla birlikte kişi çocuklarından sadece birisine veya bazılarına mal vermiş ise bu tasarruf hukuken geçerlidir (Maverdi, el-Havi, VII, 544-545; Kasani, Bedai, VI, 127; İbn Kudame, el-Muğni, VI, 298-300; Şirbini, Muğni’l-Muhtac, II, 401).14 Şubat 2015 - 08:11:01
Son Sorular:
2636 Gün 18 Saat 16 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
3206 Gün 8 Saat 27 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3236 Gün 23 Saat 9 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3246 Gün 20 Saat 50 dk. önce soruldu
cansu sordu
3250 Gün 16 Saat 9 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3258 Gün 15 Saat 15 dk. önce soruldu
emre sordu
3261 Gün 17 Saat 0 dk. önce soruldu
berkay sordu
3265 Gün 11 Saat 18 dk. önce soruldu
ali sordu
3267 Gün 18 Saat 59 dk. önce soruldu
canan sordu
3268 Gün 1 Saat 29 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3272 Gün 11 Saat 12 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3279 Gün 18 Saat 24 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3284 Gün 15 Saat 5 dk. önce soruldu
hakan sordu
3288 Gün 15 Saat 41 dk. önce soruldu
arda sordu
3290 Gün 13 Saat 3 dk. önce soruldu
Kerem sordu