Zuhr-i ahir namazı nedir? Bu namazı kılmak gerekir mi?
Zuhr-i ahir namazı nedir? Bu namazı kılmak gerekir mi?
Ziyaretçi
Cuma Namazı Ve Zuhr
Dinî Sorulara Cevap Komisyonunca Cuma Namazı ve Zuhr-i Ahir.. öğle namazını kılmaları gerekir Şirbînî, Muğnî l-Muhtac, I/544; Nevevî, el-Mecmû ,.
Zuhr
1- Zuhr-i ahir namazı, Cuma namazının ardından ihtiyaten kılınan, o günün öğle kılma durumunda bulunmaları ihtimali, alimleri zuhr-i ahir namazının ihtiyaten Fakat; gerek Mescid-i Haram da, gerekse Mescid-i Nebevî de, Cuma namazının sıhhat Terör üretmekle cihad yapılmaz
Cevap Gönder:
Bu Soruya Gelen Cevaplar:
Misafir KullanıcıZuhr-i ahir, son öğle namazı demektir. Bazı İslam bilginleri, bir yerleşim biriminde birden fazla yerde Cuma namazı kılınmasının sahih olmayacağı ihtimaline binaen, o günkü öğle namazının ihtiyaten kılınmasını önermişlerdir. Aynı bilginlere göre, bir ihtiyaç olmadıkça, bir yerleşim yerinde sadece bir camide Cuma namazı kılınır. İhtiyaç yokken birden fazla yerde Cuma namazı kılınırsa, ilk başlayanların kıldıkları cuma sahih olur, diğerlerininki ise, sahih olmaz; dolayısıyla öğle namazı kılmaları gerekir. Hangi cemaatin cuma namazını kılmaya önce başladığı tespit edilemezse, her iki cemaatin ihtiyaten öğle namazını kılmaları uygun bir çözümdür. Bu görüşte olanlar, Hz. Peygamber (s.a.s.) ve Hulefa-i Raşidin döneminde bir yerde Cuma namazı kılınması uygulamasını esas alırlar (Şirbini, Muğni’l-Muhtac, I/544; Nevevi, el-Mecmu’, IV/451-452; Sahnun, el-Müdevvene, I/277-278; İbn Kudame, Muğni, III/212).
Hz. Peygamber döneminde Cuma namazının bir yerde kılınması, bir yerleşim yerinde birden fazla camide cuma namazı kılınmasına ihtiyaç olmadığı içindir. Ayrıca yeni inen ayetleri Hz. Peygamber’den işitme iştiyakı ile sahabenin Cuma namazını, başka bir yerde kılmaları da düşünülmezdi.
Müctehitler, ittifakla ihtiyaç olunca birden fazla camide Cuma namazının kılınabileceğini kabul etmişlerdir. Nitekim İmam Şafii Bağdat’a gittiğinde Cuma namazının birden fazla yerde kılındığını görmüş ve buna karşı çıkmamıştır (Nevevi, Mecmu, IV/452; Şirbini, Muğni’l-Muhtac, I/544). Artık bu gün bir yerleşim biriminde tek cami, Cuma namazının kılınmasına yetmezse, birden fazla camide Cuma namazı kılınmasına imkan yoktur. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de, "Allah bir kimseyi ancak gücünün yettiği şeyle yükümlü kılar" (Bakara 2/286); "Allah dinde üzerinize hiçbir güçlük yüklemedi" (Hac 22/78) buyrulmaktadır.
Bu durumda ihtiyaten kılınan zuhr-i ahir namazı sağlam bir delile dayanmamaktadır. Zira ihtiyat, iki delilden kuvvetli olanını tercih etmek demektir. Cuma namazının farz olduğunu ifade eden ayet ve hadislere karşı, birden fazla yerde Cuma namazı kılmanın caiz olmayacağını teyit eden bir delil de bir içtihadi bilgi olmaktan ileri gitmez. Nitekim Cuma namazının bir yerde kılınması şartını ileri sürenlerin, ihtiyaç görülürse birden çok camide Cuma namazı kılınabileceğini kabul etmeleri de bunu göstermektedir.
Sonuç olarak, bir yerleşim yerinde birden fazla camide Cuma namazı kılınabileceğinden, zuhr-i ahir namazını kılmak gerekli değildir. Ancak, zuhr-i ahir namazını kılanlara da engel olunmamalıdır.
14 Şubat 2015 - 08:08:09
Son Sorular:
2635 Gün 11 Saat 20 dk. önce soruldu
Ceylan Ahıgül sordu
3205 Gün 1 Saat 32 dk. önce soruldu
ece çakır sordu
3235 Gün 16 Saat 13 dk. önce soruldu
Erhan Yiğit sordu
3245 Gün 13 Saat 55 dk. önce soruldu
cansu sordu
3249 Gün 9 Saat 14 dk. önce soruldu
mustafa 224 sordu
3257 Gün 8 Saat 19 dk. önce soruldu
emre sordu
3260 Gün 10 Saat 5 dk. önce soruldu
berkay sordu
3264 Gün 4 Saat 23 dk. önce soruldu
ali sordu
3266 Gün 12 Saat 4 dk. önce soruldu
canan sordu
3266 Gün 18 Saat 34 dk. önce soruldu
Şükrü Kum sordu
3271 Gün 4 Saat 16 dk. önce soruldu
Meltem Akar sordu
3278 Gün 11 Saat 29 dk. önce soruldu
Ali Kurtulmuş sordu
3283 Gün 8 Saat 10 dk. önce soruldu
hakan sordu
3287 Gün 8 Saat 46 dk. önce soruldu
arda sordu
3289 Gün 6 Saat 8 dk. önce soruldu
Kerem sordu